BT süreçlerinde Apple Kestirmeler uygulaması.


Apple'ın sitesinde yazan tanımı buraya olduğu gibi aktarıyorum,

Kestirme, yalnızca bir dokunuşla veya Siri’ye sorarak uygulamalarınızla bir şeyler halletmenin hızlı yoludur.

Kestirmeler, çok çeşitli görevleri otomatikleştirebilir. Kestirmeler sayesinde Takviminizdeki bir sonraki etkinlik için yol tarifi alabilir, bir uygulamadaki metni başka bir uygulamaya taşıyabilir, harcama raporları oluşturabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz.

Apple aygıtlarınızı nasıl kullandığınıza (uygulama kullanımınız ve tarayıcı, e-posta ve mesajlaşma geçmişiniz) bağlı olarak, Siri hızlıca dokunup çalıştırabileceğiniz basit, yararlı kestirmeler önerir. Bir kestirme yarattıktan sonra Siri’yi etkinleştirip kestirmenin adını söyleyerek kestirmeyi çalıştırabilirsiniz. (https://support.apple.com/tr-tr/guide/shortcuts/apdf22b0444c/ios)

Diğer bir deyişle Kestirmeler, kullanıcılara iş akışlarını otomatikleştirme, zaman kazanma ve daha verimli hale getirme imkanı sunar. Kullanıcılar, günlük hayatta sık kullandıkları görevleri hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için Kestirmeler'i kullanabilirler.

Bende bu Kestirmeler uygulaması ile BT süreçlerinde kullanılmak üzere bir kestirme tasarladım. Kurumsal ve sık kullanılan uygulamaların hızlıca yüklenmesini sağlamak ve (mfa, vpn, şifre, wifi, mail vb.) uygulama ve işlemlerde sorun çıkması durumunda kullanıcının bilgisayarından ya da telefonundan rahatça erişerek çözüm alabilmesi için bir platform oluşturdum.

Bu kestirme mac'te menü çubuğunda bulunacak şekilde tasarlandı. Cihazlara uygulama yükleme, linklere yönlendirme, Whatsapp apileri aracılığı ile mesaj gönderme, QR kod oluşturma gibi yetenekleri geçtiğimiz yıl ekleyerek kestirmeyi tamamladım. Burada eklenebilecek çok şey vardır elbette ama en önemli eksik, kestirmelerde versiyon kontrolü özelliğinin olmamasıydı. Peki neden bu versiyon kontrolüne ihtiyaç var, hemen açıklayayım; Ben kestirmeyi tasarladıktan sonra link üretip sizinle paylaştığımda siz bu linkte ki ilgili kestirmeyi indirip ve kullanmaya başlıyorsunuz daha sonra herhangi bir özellik eklediğim zaman bu özellik sizin kullandığınız kestirmeye yansımıyor. Yeniden link üretip sizinle paylaşırsam bendeki özelliklere sahip kestirmeyi indirerek bu özelliklere sahip olabilirsiniz. Kestirme ismi aynı olduğu için yeni linki indirmeye çalıştığınız da bu kestirme mevcut değiştirmek istiyor musunuz diye soracak değiştirmesine izin verirseniz aynı addaki kestirme yeni özellikleri kullanabileceksiniz.

 

İş yoğunluğum nedeniyle bu versiyon kontrolü işine yoğunlaşamamıştım bu yıl bu sürece yoğunlaşabilme fırsatı buldum ve versiyon kontrolü özelliği getirdim. Tam olarak şöyle çalışıyor. Kestirme kendi içinde bir değişkende versiyon numarası tutuyor. Daha sonra çalıştığında sizin belirlediğiniz bir web adreste bulunan json dosyasına ulaşıyor ilgili dosyayı okuyor. Versiyon özelliğindeki numara ile kendi içinde değişkende tuttuğu numarayı karşılaştırıyor. Eğer numaralar aynı değilse sizin karşınıza, kestirmeyi ilgili versiyona güncelleme ile alakalı bir menü çıkarıyor. Yandaki görselde gördüğünüz gibi Güncelleyebilirsiniz ya da güncellemeden devam edebilirsiniz.

Sonrası zaten kestirmelerin standart özelliklerini kendi iş sürecimize adapte ettim. İlgili menüleri aşağıda paylaşıyorum.

  • Sisteme giriş ve şifre problemleri 

  1. Wifi-mail şifreyi kabul etmeme sorunları,
  2. Unutulan parola,
  3. Chrome cash temizleme işlemleri,
  4. Kullanıcı bloklanması,
  5. VPN problemi
  • Mac için Uygulamalar (Sadece Mac’te çalışır)

  1. Zoom
  2. AnyDesk
  3. Filezilla
  4. Istanbul-Yazici
  5. Chrome
  6. The Unarchiver
  • Kurumsal Uygulamalar

    • EBYS

      • Uygulamayı telefonuma indir. (Sadece Iphone’da çalışır)
      • Uygulamayı İndirmek için QR Kod oluştur
    • MFA

      • Uygulama erişilebilir değil, Uygulamayı indirmek istiyorum,
      •  Güvenilir olmayan geliştirici uyarısı,
      • Tek kullanımlık şifremi kabul etmiyor,
      • Yeni telefonumu kaydetmek istiyorum,
      • Telefonumu kayıt edemiyorum, tarih saat doğrulamadı
      • Diğer

 
Üstteki görselde de gördüğünüz ekranda sisteme giriş ve şifre problemleri altında bulunan wifi yada mail şifremi kabul etmiyor seçeneğine seçtiğiniz zaman karşınıza böyle bir ekran çıkıyor size açıklama yapıyor daha sonra tamam dediğiniz anda şifre değiştirme ekranlarını size açacak.
Ben bu uygulamanın bana ve ekip arkadaşlarıma kullanan arkadaşlara zaman kazandıracağını düşündüğüm için tasarladım. Şimdilik aklıma gelen bu kadar. Zaten değişiklik olursa müsait vakitte yazıyada revize geçerim. Örnek çalışma videosunuz da aşağıya bırakıyorum. Gözümden kaçan hatalı olan eklenmesi gerekiyor dediğiniz bir şey var ise benimle iletişime geçebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder